През последните години вендинг индустрията се превръща в бързо разрастващ се сектор, движен от напредъка в технологиите и постоянните промени в потребителските навици. Традиционната продажба на храна и напитки вече се превръща в огромен пазар, който обхваща стотици различни продукти.
Като възприема съвременните технологични иновации, вендингът предефинира традиционните модели автомати, превръщайки ги в интелигентни решения за персонализиране и удобно потребителско изживяване.
Какви са тенденциите?
Благодарение на креативната инженерна мисъл и далновидността на инвеститори и предприемачи, съвременните вендинг машини стават все по-енергоспестяващи, удобни и функционални и налагат нови тенденции в сферата на автоматизираната търговия на дребно.
Безконтактно плащане
Възходът на технологията за безконтактно плащане е причина за значителна трансформация на методите за пазаруване в различни сектори, което се отнася и за вендинг услугите.
Основното предимство на безконтактното плащане е голямото удобство, което предлага на потребителите. Докосвайки върху четеца своята карта или мобилно устройство, всеки може лесно и бързо да завърши покупката си, без да търси пари в брой.
Методът за безконтактно плащане повишава също и хигиената и е привлекателна възможност за потребители с технически разбирания и за хора на по-млада възраст, свикнали с дигиталните поръчки.
Интегрирането на технологията за безконтактно плащане в автоматите постоянно расте и както сочат докладите на индустрията, остава трайна тенденция.
Екрани и дигитализация на менютата на машините
Важна роля за подобряване на потребителското изживяване при пазаруване от автомат се отрежда и на сензорните екрани и дисплеи на машините.
Дисплеите са по-големи, което позволява изображенията на продуктите да са по-ясни, а описанията – по-подробни. Много дисплеи са сензорни за по-лесно и интуитивно взаимодействие на потребителите с машината.
Все по-популярни стават интерактивните дисплеи, предлагащи възможност за промоции, игри или функции на лоялност. Те притежават вече и способност да показват персонализирана реклама, съобразена с предишните покупки на потребителя или други данни.
Увеличава се и броят на вендинг машините, от които се пазарува директно чрез мобилни устройства, като в случая дисплеят изпълнява ролята на средство за потвърждаване на поръчаното.
Дисплеите на вендинг машините могат да се свързват и интернет, а това улеснява дистанционното управление от операторите, диагностика и получаване на информация за поведението на потребителите.
Как да актуализираме вече закупените вендинг автомати?
Ако сте инвестирали във вендинг машини, за да улесните пазаруването от тях и да привлечете повече клиенти, задължително трябва да направите някои промени.
Може да актуализирате по различни начини като например:
С по-голям избор на продукти
Независимо какви продукти продават вашите вендинг автомати, благодарение на технологичните иновации може да се ориентирате към по-персонализирани решения, отговарящи на повече предпочитания. Например в автомат за пакетирани храни и напитки е добро решение да предлагате и здравословни варианти.
Ако бъдете достатъчно гъвкави и съобразите асортимента на продуктите с нуждите на конкретната аудитория, ще запазите интереса към тях. Въвеждането на нови артикули – дори на сезонни предложения или промоции, – ще създаде усещането за новост и ще насърчи повторните посещения.
С по-атрактивна локация
На закрито или на открито, доброто позициониране на вендинг машините винаги гарантира повече приходи. Ако наблюденията ви за конкретно местоположение на автоматите показват, че посещаемостта е ниска, време е да го промените. Вашата машина за храна и напитки например няма да е толкова успешна, ако е в близост до заведения или ресторанти.
Като съобразите вида на продаваните продукти с конкретната аудитория, може да се спрете на носещи повече приходи локации като учебни заведения, спирки, гари, офиси, паркове за игри и разходки и т.н.
Как да започнете бизнес с вендинг машини?
Вендинг бизнесът е изкусителна идея и ако и вие сте решили да се занимавате с този вид дейност, трябва да проучите как да го започнете. Добре е да стартирате с няколко автомата, а по-късно да увеличите броя им.
Първата ви стъпка трябва да бъде да уточните юридическата форма на бизнеса си, като най-често се избира ЕТ или ООД/ЕООД.
Преди да закупите машини, решете какви продукти искате да продават, за да изберете и вида им. Стандартните и най-печеливши опции са кафе автоматите и вендинг машините за храна и напитки. Но има и други категории, към които да се ориентирате.
Изборът на машините ще определи и местоположението им, което трябва да бъде в зони с голям трафик на хора.
След като закупите машините, идва ред да поставите касов апарат и документалното им узаконяване, като това става в Агенцията по безопасност на храните, ако ще продавате храна и напитки.
Откъде да закупите вендинг машини?
Възможностите да се снабдите с вендинг автомати днес не са малко, затова трябва да съберете достатъчно информация преди окончателния си избор.
Спрете се на вендинг компания с опит, която предлага и машини, и продукти за тях, както и последващо обслужване. Като сключите договор с нея, ще разчитате не само на качествени машини, но и на професионална поддръжка.
От вашите вендинг машини може да получите добри доходи, стига да планирате правилно дейността си. Ако следвате актуалните тенденции в тази сфера и се доверите на надеждна обслужваща фирма, ще разширите своето вендинг присъствие и ще се радвате на успешен бизнес модел.