Сервиз 0700 911 40 , Поръчки: 0875 16 35 99
Новини

Новини

Колко изкарва една вендинг машина и струва ли си инвестицията?

Колко изкарва една вендинг машина и струва ли си инвестицията?

Всеки, решил да закупи автомат за бизнеса си или с цел да развива собствен вендинг, трябва да положи много усилия, за да получи желаните положителни резултати. 

Вендинг машините са един от най-лесно и бързо достъпните начини да купим даден продукт. Замисляли ли сте се колко пари генерира подобен уред? Научете повече в тази статия.

 

Какви са факторите, които влияят на оборота на една вендинг машина?

Нарастващата популярност на вендинг търговията е причина прилагането ѝ да породи много въпроси, сред които основният е колко изкарва една вендинг машина.

За да „вървят” продажбите и да се реализира повече печалба, от ключово значение са няколко фактора:

 

Местоположение на машината

Вендингът ще ви носи висок доход само ако разположите машините на добро място. Ориентир трябва да ви бъде категорията на стоките и съответстващата целева група от потребители

Когато поставяте автомата, обърнете внимание на трафика и проходимостта на мястото. Човекопотокът трябва да бъде достатъчно голям и достъпът до машината – удобен.

Подходящи места са гари, летища, търговски центрове, учебни заведения, магазини и т.н. 

 

Видовете продукти в машината

Необходимо е категорията на продуктите в машината да бъде съобразена с групата на населението, която смятате, че ще бъде основен потребител. Кафе автоматите като тип вендинг винаги са печеливши, както и тези за храна и напитки.

Продажбите може да се увеличат, ако сред пакетираните закуски има и здравословни варианти. Машините за храна и напитки имат универсална употреба, затова са много търсени за офиси, университети, бензиностанции, болници и други подобни.

Машина за продажба на продукти за лична хигиена е печеливш вариант, в случай че е разположена например в хотел, за канцеларски материали – в близост до офис сгради, за играчки –край парк или детска площадка и т.н.

 

Разходите за машината

За поддържането на машината в добро състояние – с безпроблемна работа и привлекателен търговски вид, – се изискват определени разходи. Те включват закупуване на продукти и консумативи, редовно почистване и техническа поддръжка. Ако имате договорни отношения с доставчика ѝ, ще може да разчитате на качествени услуги на по-ниска цена.

Благодарение на вложените иновативни технологии в съвременните вендинг машини, те харчат далеч по-малко електроенергия от предшестващите ги модели. Подобни малки детайли ще ви осигурят икономия на средства.

Очаквайте по-сериозен ежемесечен разход под формата на наем, ако сте разположили машината си на територията на частен или общински терен. Обикновено за стратегическите и лесно проходими места таксите за вендинг са по-високи, но все пак остават значително по-ниски, отколкото за поддръжката на физически магазин.

 

Предимства и недостатъци на вендинг машините в България

Въпреки че вендинг пазарът в България не е голям в сравнение с други държави, ако се сравни използването на машини днес с това отпреди две десетилетия, ще установим, че ръстът му постоянно расте. Специалистите са на мнение, че тенденцията ще се запази и през идните години.

Както при развитието на всеки бизнес, и при вендинга се наблюдават и плюсове, и минуси, а в България те са по-специфични.

 

Предимства

Вендинг машините по своята същност имат много предимства, като основното е, че доставят бързо, лесно и удобно желания продукт. Сред останалите им преимущества, които ги правят привлекателна опция за бизнес у нас, са:

 

Лесна и евтина поддръжка

За да бъде увеличен максимално животът на автоматите, те се нуждаят от качествена поддръжка. Тя включва на първо място редовно почистване на вътрешната и външна част за подобряване на хигиената и предотвратяване на корозията.

Към поддръжката се отнася и регулярното зареждане с продукти, както и профилактиката.

Въпреки че поддръжката не е трудна, е по-добре да бъде извършвана от професионалист. В България също може да разчитате на надеждни доставчици, поемащи този ангажимент с допълнителна отстъпка от цената на услугата за обслужване.

Лесна достъпност от голям брой хора

Поставени на подходящи места, вендинг машините предоставят лесен достъп за пазаруване от повече хора. Поради липсата на продавач и преобладаващото безконтактно заплащане получаването на продуктите става лесно и бързо и рядко се образува опашка от чакащи, за разлика от физически магазин.

А тъй като у нас се изпълняват все повече проекти за достъпна градска среда, от правилно позиционираната вендинг машина ще могат да пазаруват и трудноподвижни хора.

 

Недостатъци

Наред с предимствата, вендинг бизнесът, както и всеки друг, притежават и определени недостатъци, като специално за българската действителност те са:

Висока конкурентност

Тъй като броят на желаещите да получават пасивен доход от вендинг автомати се увеличава, конкуренцията е голяма. Това се отнася особено за случаите, когато се избират идентични продукти за продажба. Конкуренцията може да се пребори до известна степен, ако се избират по-интересни ниши за вендинг и се инвестира в атрактивна и лесна за използване машина.

Ограничен избор на продукти

Много важен фактор за получаване на повече печалби от вендинг машините е какви продукти продават. В България асортиментът от продукти не е достатъчно разнообразен. Малко са например автоматите, от които може да се закупят пресни плодове, гореща храна, здравословни продукти и др.

 

Къде може да закупите вендинг машина?

Подобна сериозна инвестиция изисква предварително проучване на пазарните възможности. Доверете се на вендинг компания с опит и преценете кои от продуктите и услугите ѝ отговарят на вашите нужди и бюджет.

Вендингът не изглежда особено сложен бизнес, но това е само на пръв поглед. С подробен бизнес план и разчитайки на надежден партньор в лицето на вашия доставчик, ще бъдете удовлетворени от вложените средства и ще успеете за кратко време да разширите дейността си.