Ако ни бъде зададен въпросът какви марки кафета познаваме, сигурно всеки от нас ще се досети първо за Lavazza – марка кафе, избирана от 80% от италианците и вероятно ползваща се със същия процент одобрение в останалата част на света.
Чудите се дали да се доверите на марката за кафе Лаваца? Научете повече за историята, продуктите и качеството на Лаваца тук.
Създателят на Лаваца е италианецът Луиджи Лаваца – находчив собственик на малко магазинче за кафе, който решава да предложи на своите клиенти смес от различни сортове кафета. Ценителите веднага биват запленени от неповторимия вкус и ярък аромат.
Така, с иновативното си мислене и експериментаторска жажда, Луиджи Лаваца поставя основите на един от съвременните лидери в кафе индустрията. През 1927 г. се появява брандът Luigi Lavazza S.p.A., а синовете на Луиджи Лаваца го повеждат към високи върхове.
Управлявана днес от четвърто поколение, компанията е еталон за италианското еспресо по целия свят. Цифрите са достатъчно красноречиви – в Италия тя има пазарен дял от над 36%, разполага с по три производствени обекта на Апенините и чужбина, а асоциираните ѝ компании и дистрибутори работят в над 90 страни.
Износът на Лаваца е близо 46% от продукцията, за която внася кафе от цял свят. Нека не забравяме, че притежава и 25-годишен опит в производството на кафе машини и управлява четири платформи в този сегмент.
Стремежът към усъвършенстване и покоряване на нови висини не се изчерпва до тук – през 1979 г. компанията създава център за изследването на кафето, а през 2002 г. – Фондация Lavazza, която включва проекта Tierra за устойчиво развитие на места като Колумбия, Хондурас и Перу.
Самата компания твърди, че от 20 милиона семейства в Италия, които купуват кафе, 16 милиона избират Lavazza.
Кафетата Лаваца са оптимално балансирани, с умерена сила и са най-често използвани за основа при приготвянето на еспресо, лунго или ристрето, както и за кафено-млечни напитки.
Неустоимият аромат и изискано подчертаният вкус на кафетата Lavazza се дължат на първо място на внимателната селекция на зърната. Компанията ги внася от най-добрите плантации, разположени в Колумбия, Гватемала, Коста Рика, Уганда, Индонезия, Мексико и други региони по света. Характерът на всеки от тях се пренася и върху качествата на зърната, които специалистите в Lavazza умело съчетават в уникални смеси.
Компанията разполага с модерни технологии на печене, при които зърната не влизат в пряк контакт с топлинния източник. Нагряването става с мощни системи, като се постига циркулация на въздуха с контролиран температурен режим. Всяко зърно, буквално „плуващо” във въздуха, се изпича идеално, без да докосва нажежената метална повърхност.
Lavazza е марка, носител на различни сертификати. За устойчивостта на продукцията си е сертифицирана от Rainforest Alliance и UTZ; от TÜV Austria - за екокапачките си. Притежава удостоверения за продукти, събрани според разпоредбите на ЕС за органично земеделие; за ръчно брано кафе, LEE D за екологични и енергийни резултати.
Сертифициране получават и системите за управление на качеството, за BIO и National Organic Program, за гарантирано спазени изисквания в преработката на органични суровини и още редица други
Освен за устойчивото си производство, Lavazza получава признание под формата на награди и по други критерии. Такъв е например призът Best Coffee Roasters, получен през 2019 г. като част от „Европейски кафе награди”. Други престижни национални и международни награди са за надеждност на системата, анализираща опасностите и контрола на критичните точки; за спазени високи параметри за качество и прочее.
От самото начало на създаването си Lavazza съчетава високите постижения с иновации и устойчивост за гарантиране на качествено кафе с възможно най-малко негативно въздействие върху околната среда.
Ангажиментът на компанията към устойчивото развитие включва различни инициативи, сред които се откроява Blend for Better – манифест, даващ представа за амбицията за производство на висококачествено кафе, получено по устойчив начин. Един от най-популярните устойчиви продукти на Lavazza са екологичните капачки от компостируем полимер, биоразградим за 180 дни.
Усилията на бранда са насочени и към подкрепа на проекти за устойчиво развитие, за да бъдат подобрени условията на живот и работа в общностите и регионите ѝ на дейност.
Специалистите на Lavazza влагат огромна част от енергията си в разработката на различни кафе продукти, консумативи и кафе машини. Лаваца инвестира непрестанно в иновации, продължавайки традицията на своя основател.
Днес компанията демонстрира креативните си умения в създаването на нови машини за печене и за правене на кафе, нови блендове, опаковки, технологии за обработка, въглеродно-неутрални алуминиеви капсули и др.
Брандът притежава и специална лаборатория за иновации, в която създава Coffee Design – една неповторима селекция от първокласно кафе, съчетано с изискани гастрономични рецепти.
За мнозина сутрешното кафе не е просто напитка, а любим ритуал. По тази причина ценителите търсят перфектната марка, която отговаря на всички техни предпочитани. Това предопределя и лоялността към определен продукт.
Вкусове и аромати, събрани от целия свят в чаша кафе – това предлага Lavazza. Ако веднъж опитате кафето на италианската марка, със сигурност ще ви стане фаворит. Усетете страстта и енергията, вложени от мига на брането на зърната до момента, в който отваряте опаковката. Заредете се с енергия още с първата глътка и позволете магията на Лаваца да завладее сетивата ви.
Еволюцията на вендинг автоматите: от монети до безконтактни плащания
Кои са най-разпространените марки кафе и чай във вендинг автоматите?
Какви са изискванията за поставяне на вендинг машини през 2023?
Какво трябва да знаем за поддръжката на вендинг машини?
5 социални придобивки, с които всеки работодател ще мотивира служителите си
Кои са световните трендове за вендинг автоматите през 2023 г.?