Работа в офис по време на пандемия. Какво да предоставим на служителите?

След като приеха предизвикателството за работа от вкъщи поради пандемията, много хора отново се връщат към работата си в офисна среда. Някои офиси обаче, например административните учреждения, не можаха да приложат дистанционната форма поради спецификата на дейността си.

И в единия, и в другия случай работната среда не може да бъде същата, а изисква различни промени.

Как се отразява пандемията на професионалния живот?

Пандемията промени много аспекти от обичайното ни ежедневие, включително и професионалния живот. COVID-19 се оказа своеобразен катализатор на значителни промени в нагласите на хората за начина им на работа.

В много европейски държави се говори за продължаване на дистанционната работа поне 2 дни в седмицата. Великобритания дори експериментира с 4-дневна работна седмица поради желанието на много от работещите да имат повече време вкъщи.

Въпреки че вариантът за работа от вкъщи се предпочита от много хора, самите компании насочват усилията си да променят по-дълбоко бизнес моделите, за да може променената работна среда да предоставя максимални безопасност, услуги и удобства.

Пандемията осезаемо промени работната динамика в офисите. Предлагаме ви няколко съвета, с които да помогнете на служителите си.

Какво да предоставим на служителите?

За да се чувстват сигурни при работа във физически офис, служителите ви трябва да са убедени, че ще могат да изпълняват задълженията си в безопасна среда. Освен че редовната проверка на температурата ще гарантира, че вземате мерки за защитата им, има и още начини да ги обгрижите.

Чиста работна среда

Една от доказаните мерки, помагащи да се ограничи разпространението на COVID, е ефективното почистване на офиса. Новите хигиенни процедури включват различни операции и дезинфекциращи средства.

Почистването се извършва поне 2 пъти дневно, като всеки път третирането става с подходящи разтвори. То обхваща не само подовата настилка, но и дръжките на вратите, и всички докосвани от служителите повърхности на масите и бюрата, кухненските плотове, первазите на прозорци, офис техниката, електрическите ключове и др. Обикновено се използва етилов 70% разтвор.

Има специално обозначени за дезинфекция препарати, а като се има предвид увеличения брой хигиенизиращи операции и спецификата им, препоръчва се използването на специализирана фирма.

Консумативи за лична хигиена

Доказано ефективни за елиминиране на риска от разпространение на COVID-19 са дезинфектантите за ръце. Това са хидроалкохолни разтвори, с които винаги при всяко влизане в помещението или изобщо в сградата трябва да се извършва дезинфекция. Това важи не само за служителите, но и за всички други лица, независимо от продължителността на престоя им.

Дезинфекциращите разтвори трябва да бъдат поставени до входа на съответното работно или сервизно помещение. Задължително е да има дезинфектанти в тоалетните възли, както и в помещенията за отдих и хранене.

Съобразете броя на флаконите с числеността на служителите си и приходящите клиенти.

Желателно е да се погрижите и за консуматив като кърпичките за еднократна употреба. След като ги използват, служителите трябва да си измият ръцете със сапун, след което  да ги дезинфекцират с гел.

Маски

Сред новите правила за работа в офис е и носенето на маски. Ако в момента това не се налага, при данни за увеличаване на заболеваемостта и въвеждането на мерки от страна на здравните власти, служителите ви трябва да разчитат на наличието на маски в офиса, въпреки че сигурно разполагат и със свои.

Достатъчно лично пространство

По време на пандемия на служителите в офиса трябва да предложите достатъчно лично пространство. Може да реорганизирате интериора в офиса като комбинирате работните места по начин, осигуряващ закътаност, без да изразходвате много площ.

Друг вариант, който може да използвате, е балансираното офис разпределение на по-малки работни зони за обслужване.

Гъвкавите трансформации ще осигурят на служителите по-ефективна работа и по-безопасна среда.

Как допълнително можем да им помогнем?

Пандемията е изправила пред предизвикателства и вашата организация, а това налага да направите оценка и актуализиране на системите си за подкрепа.

Психологическа подкрепа

По време на пандемията много български компании започват да следват световните традиции за изготвяне на програми, свързани с психичното здраве. Ако предоставите психологическа подкрепа чрез квалифицирани психолози, това е социална придобивка, която ще бъде полезна за запазване на менталното здраве на персонала ви в условията на пандемия.

Ако се чувстват подкрепени и обгрижени, служителите ви не само ще бъдат в добро емоционално-психическо състояние, но ще бъдат и по-ангажирани в работата си.

Гъвкавост

Работата в условия на пандемия провокира работодателите да търсят нови, по-гъвкави решения, за да подобрят работата. Едно от тях е гъвкавото планиране на работния ден, а в зависимост от бизнес сектора, и смесеният формат на работа – например работа в офис само 3 дни.

Новата реалност, поради широкото използване на технологиите, позволява частичния или пълен контрол на работния график от страна на служителите, а опцията за гъвкава работа е сред най-търсените.

Променяйки работния живот в офиса по начин, който да приоритизира здравето на служителите ви и да подобри всички възможности за условията и начина им на работа, ще подобри позициите на компанията ви и ще помогне за устойчивото ви развитие.