Въпреки че индустрията с вендинг автомати е била пренебрегвана като търговска ниша за дълго време, размерът на глобалния вендинг пазар днес се оценява на повече от 30 милиарда долара и до 2025 г. се очаква да регистрира внушителните 9,4% CAGR (от англ. compound annual growth rate, или сложен годишен темп на растеж).
Всички прогнози и статистики сочат, че модерните вендинг автомати със своите постоянно обновявани възможности ще заемат все по-голямо място в ежедневието на съвременните хора.
История и развитие на вендинг бизнеса
За да проследим история на вендинг автоматите, трябва да се върнем 20 века назад, когато Херон от Александрия изобретява прародителя на днешната машина. Неговата продавала светена вода срещу монети.
В Лондон едва през 19-и век обаче е създадена подобна съвременна система, а в САЩ Thomas Adams Gum Company инсталира вендинг уред, който продавал дъвки. В Япония първата такава машина била от дърво и от нея хората можели да си вземат марки и пощенски картички.
Днес в развитите държави вендингът генерира ежедневно огромен паричен поток. Само в Япония има над 5 милиона автомата и те са неразделна част от японския бит поради тяхното удобство, така високо ценено в Страната на изгряващото слънце.
Освен популярните автомати за напитки и пакетирани храни, по света има и много интересни машини – например за пържени картофи, за тоалетна хартия, за мерене на кръвно налягане, за риболовна стръв, за цветя и т.н.
Заплащането вече не е само с монети или банкноти, а и с кредитна карта или дори чрез разпознаване пръстов отпечатък.
Макар че от вендинг машина днес може да се купи почти всичко, напитките са едни от най-предпочитаните продукти и особено кафето и чаят заради тонизиращия им ефект. Чудите се с какво кафе и чай да заредите своя автомат? Представяме ви списък с най-предпочитаните марки!
Независимо дали развивате бизнес с вендинг, или сте инсталирали вендинг машина за бизнеса си за удобство на своите клиенти и служители, трябва да се постараете да зареждате автомата с марки кафе и чай с най-високо качество.
Марки кафе за вендинг машини
Кафето от години заема първото място по потребление от вендинг машини, затова изборът на реномиран бранд ще направи продуктите ви по-привлекателни. Ето няколко марки кафе, чието меню ще допринесе за по-голямо удоволствие от любимата напитка:
Lavazza
Италианската компания има над 100-годишна традиция в производството на кафе. Доставя отбрани зърна от региони по целия свят и разполага с богат асортимент от различни видове и вкусове. Lavazza използва иновативна технология за печене на зърната, а чрез майсторското им комбиниране постига уникални смеси.
Nescafe
Това е първият и засега най-голям производител на инстантно кафе. Има над 10 серии и всяка от тях е с различни предимства: гладко карамел лате, ароматно млечно капучино, пикантно ристрето и още много изкусителни рецепти за най-големите ценители.
Illy
Първокласното кафе на Illy е само от зърна Арабика, селектирани от най-добрите плантации в Централна Америка, Африка, Индия и Бразилия. Получената напитка е с мек или по-интензивен вкус в зависимост от степента на изпичане, като се предлага и вариант без кофеин.
Julius Meinl
С кафе смесите от Арабика и Робуста на австрийската марка се постигат меки нюанси на напитката благодарение на специалната технология на печене. Предлага се не само класическо виенско кафе, но и модерни смеси.
Марки чай за вендинг машини
Най-търсени за вендинг машини са марките чай:
Lipton
Световноизвестната марка постоянно разширява портфолиото си с нови видове чай. Освен хладните готови напитки, предлага за гореща консумация черен и зелен чай, плодови чайове и десетки други комбинации.
Twinings
Марката съществува вече над 300 г. и е водещ производител на чай. Идеален за тонизиране е черният чай, а за почитателите на плодовите вкусове и аромати са Twinings ягода и манго, лимон и джинджифил и още много ободряващи варианти.
Tetley
Английската марка е любима не само на британците. Характерни продукти на Tetley са подбраните черни чайове, зеленият чай от млади листа и пъпки, плодовите продукти от червена боровинка, лимон и джинджифил.
Тенденции в консумацията на кафе и чай
Според проучванията през последните няколко години консумацията на кафе се увеличава с близо 1,9 л за година на глава от населението, а чаят – с 0,3 л. Макар че по традиция чаят продължава да се пие повече от източните народи, днес консумацията на чай, особено на биочай, е глобален тренд.
По отношение на кафето се търсят все повече специалните кафета, преоткриват се блендовете и се държи на висококачественото кафе на компании с устойчива политика, насочена към екологията.
Бъдещето на вендинг бизнеса
Освен че вендинг автоматите ще увеличават все повече броя си, за да се удовлетворят нарастващите изисквания на съвременните потребители, ще търпят развитие в няколко посоки. Като основни тенденции се очертават безкасовите плащания и сигурността им, цифровите софтуери за управление и енергоефективността.
Заедно с все по-голямата интерактивност, водеща тенденция е и производството на машини за рециклиране на опаковки. Така ще разчитаме на автомати, които са не само удобни и интелигентни, но и гарантират природосъобразни решения за пазаруване.